Oracle E-Business Suite

Firmalar, yeni veya var olan şirket kurulumlarındaki çeşitli temel süreçlerin yönetilmesi için Oracle E-Business Suite kullanmayı tercih eder. Üretim, finans, dağıtım, satış ve pazarlama, envanter yönetimi, proje yönetimi gibi süreçler Oracle E-Business Suite kullanım alanları içindedir. Peki, bu bahsi geçen Orcale E-Business Suite nedir?

Oracle E-Business Suite Nedir?

ERP, firmanın başarısı için yüksek öneme sahip işletmenin can damarını oluşturan yazılımlardır. Teknolojinin sürekli ilerlemesiyle birlikte firmalar, artan küreselleşme ortamında çeşitli iş çözümlemelerine ihtiyaç duyar. Bu yazılım çözümü sayesinde firmanın etkinliği arttırılmaktadır. Ayrıca kurumun bahsi geçen ERP sistemlerine uyum sağlaması gerekmektedir. Bunun yanında iş uygulamalarının implementasyonu, iş ihtiyaçlarının kapsamlı şekilde ele alınması ve stratejik planlama yapılması gerekir.
Oracle EBusiness Suite ile aşağıdaki konularda bilgi teknolojilerinin organize edilmesi amaçlanır:
  • Belirli bir süreç içindeki etkinliğin arttırılması,
  • Sektördeki değişimlere hızlıca uyum sağlanması,
  • Teknolojinin gelişmesine açık operasyonel altyapının kurulması,
  • Müşteri ilişkileri yönetimi, tedarik zinciri yönetimi, iş zekâsı gibi hususlarda yapılacak yatırımın temelinin hazırlanması.
Oracle, dünyanın en büyük kurumsal yazılım firmasıdır. EBusiness Suite de firmanın uyguladığı en stratejik kurumsal iş uygulamasıdır. Oldukça ayrıcalıklı olmasını sağlayan özelliklerden birkaçı, şu şekilde sıralanabilir:
  • Rakiplerinden üstün olan bir teknolojik altyapı,
  • Tek veri üzerinde konumlanmış entegre modüller,
  • Kapsamlı iş uygulamaları,
  • Çok fazla dil seçeneği,
  • Ülkelere özel olarak hazırlanmış yerel çözümler,
  • Son teknolojiyi geliştiren araçların kullanımı,
  • Eğitim olanakları.

Oracle E-Business Suite Hangi Alanlarda Kullanılır?

“Oracle E-Business Suite nerede kullanılır?” sorusu birçok şirket sahibi tarafından merak edilir. Bu yazılım, küçük veya büyük işletmelerde kullanılabilir. Firmanın ölçeği ne olursa olsun karmaşık iş sürecinin yönetilmesini sağlar. Sistemin kullanım alanları şu şekilde sıralanabilir:
  • İşletmenin satacağı ürünleri depolamadan satışa kadar süren “Stok Yönetimi”
  • Alınan siparişlerin satış, dağıtım, yönetim ve teslimat süreci olan “Satış ve Dağıtım Yönetimi”
  • Kalite standartlarına uygun olarak üretim yapılmasına olanak tanıyan “Kalite Yönetimi”
  • İşe alma, kariyer planlama gibi süreçlerin takibi için “İnsan Kaynakları Yönetimi”
  • Finansal süreçlerin takibinin yapılmasını sağlayan “Finansal Yönetimi”
  • Lojistik zinciri, stoklar hakkındaki bilgi akışı gibi süreçlerin yönetimini sağlayan “Tedarik Zinciri Yönetimi”
  • İşletmenin ihtiyacı olan malzeme taleplerini belirleme, satıcı firmaya iletme, takip ve teslim sürecini yöneten “Satın Alma Yönetimi”
  • Proje bazlı olan ve işletmenin satın alma, maliyet, kaynak gibi tüm süreçleri içinde barındıran “Proje Yönetimi”
  • Müşteri ve firma arasındaki yönetimi sağlayan “Müşteri Yönetimi”
  • Ürün satışından sonra teknik servis, garanti gibi süreçlerin yürütülmesini sağlayan “Satış Sonrası Hizmet Yönetimi”
Oracle EBS yazılımı sayesinde yukarıda bahsi geçen kullanım alanları firmanın ihtiyaçlarına göre daha da çeşitlendirilebilir. Forenda Bilişim Teknolojileri, kuruma uygun olarak geliştirdiği ERP sistemiyle firmanın ihtiyaçlarına yönelik gerekli planlamayı yapar. Bu alanda profesyonel kimliğiyle şirketin bütün işlemlerini gerçekleştirir.

Oracle E-Business Suite Nasıl Çalışır?

ERP sistemleri sayesinde bir şirketin çalışma yönetimi takip edilebilir. Veritabanı içinde kurumun ihtiyacı olan her türlü bilgiye ulaşılır. Böylece kolayca takibi yapılır. Bunun yanı sıra Oracle E-Buniness Suite çalışma prensibi için şirketler kurulumlarını gerçekleştirmek zorundadır. Mevcut organizasyonların kurulumu için iki seçenek vardır.
Yöntemlerden ilki, her bir organizasyon bilgilerinin tek tek manuel olarak girilmesidir. İkincisi ise, aynı faaliyet birimi altında önceden tanımlanmış organizasyonların kopyalanması ile gerçekleşir. İkinci yöntem daha hızlı görünse de önceden aynı faaliyet altında tanımlı envanter olması şarttır. Temel olarak kurulum aşamasında iki adım vardır:
  • Yerleşim tanımlama: Adres, sevkiyat gibi bilgilerin girişi yapılmalıdır.
  • Organizasyon tanımlama: Organizasyon isimleri, yerleşim bilgileri seçilerek temel bilgilerin doldurulmasıdır.
ERP sistemleri, APPS katmanı ile kullanılan bir sistemdir. Bu yüzden iki paket veya daha fazlası birleştirilerek de kullanılabilmektedir. Tek bir yazılım kullanılması sayesinde tüm verilerin tek bir yerde saklanmasından dolayı kolaydır. Klasik sistemlere göre Forenda, kendi bünyesinde uyumlu tüm yazılım paketlerini sunmaktadır.
Kurumsal ERP sistemleri içinde; Mobil ERP, Bulut ERP, Sosyal ERP, İki Seviyeli ERP gibi birçok çalışma alanı var. Şirketin ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda bu trendlerle çalışma yürütülebilir. Bu sayede şirketin sahip olduğu birçok alanın kolayca takip edilmesi sağlanır. Ayrıca ERP kullanılarak üretim, depolama gibi konular takip edileceğinden daha fazla kar elde edilmesi sağlanır.



BLOG YAZILARIMIZ

Blog yazılarımıza göz atmayı unutmayın;

3 Ekim 2022

ORACLE DATABASE APPLIANCE (ODA) X7-2 HA PATCH/UPGRADE – PART 1

Merhaba, bu yazımızda Oracle Database Appliance patch işleminden bahsedeceğiz. Upgrade yaptığımız ortam bir müşterimizin kritik canlı ortamı ve Bare Metal Oracle ODA X7-2 HA üzerinde 11.2.0.4 […]
27 Ocak 2022

SYSAUX İçerisinden Advisor İstatistikleri Nasıl Temizlenir?

Selamlar, bir Oracle 19c ortamımızda sysaux tablespace’inin 65GB’a ulaştığını farkettik. Sysaux tablespace’i içerisindeki objeleri kontrol ettiğimizde nerdeyse tamamı “SM/ADVISOR” olarak gözüküyor. Tablespace boyutu bir hayli büyüdüğü […]
23 Aralık 2021

Oracle Veritabanı Log4j Zaafiyeti ve Alınacak Önlemler

Merhaba,bildiğiniz üzere yakın zamanda herkesin gündeminde olan Log4j güvenlik zaafiyeti ciddi anlamda risk teşkil etmektedir. Müşterilemizdeki zaafiyet taramalarında en çok karşımıza çıkan bulguları özetlemeye ve alınması […]